Tuesday, April 28, 2009

Semalam.

Ya.. Semalam hari yang memberi dugaan kepada aku. Mana taknya, semalam duduk paper yang bleh tahan juga tahap kesusahanya. Tetapi dengan berkat kesabaran dapat juga aku settlekan exam semalam. Malam ni ada lagi exam.. Berbalik cerita "semalam", aku rasa resah je duduk exam tak tau kenapa.. Aku kuar exam semalam jam 2.28pm.. 2 minit lagu sah2 tak boleh kuar exam. Kuar je semalam aku beri senyuman manis kat lecturer aku Dr. Pipah, buka je pintu jumpa kawan2 seperjuangan yang kuar awal seangkatan dengan aku. Luangkan masa sekejap dalam 5 minit mcm tu adela.. hisap rokok sama2.. Abun@ Leonard dan T Kok Wei.. Kok wei tak isap rokok aku n abun je.. abun.. kawan aku yg aku kenal time kat kolej dulu2.. dipendekkan cerita, aku pun ke parking kereta, bajet2 nak balik tido ni.. check hp dulu, ala ada 52 or 56 mcll.. aku pun lupa. Smpai je aku kat bilik aku terus baring, hp aku berbunyi lagi, seseorang yg pernah aku panggil sayang dulu call aku. dia bagi tau neneknya meninggal dunia. Alin "Kamek da call ktk tek, knk sik angkat?" aku jawabla aku pegi exam.. baru je kuar.. masa itu, tuhan saja yang tahu apa yang aku rasa.. satu persatu air mata aku jatuh ke pipi.. aku pada masa tak tau nak buat apa, nak kuar roadtax keta aku dah tamat tempoh. 5 minit kemudian satu lagi hp aku berbunyi, Alin " Dalam 5 minit agik kmk sampei, standby kat CAIS k.." aku pun memandu kerata aku menuju ke CAIS, msg pada masa tu banyak sekali masuk, mesej dari era@sis, anis(adik alin), azrie, my mum, my cousin. Setelah selesai semua aku pun balik semula ke kolej. Tepat jam 7.05pm selesainya solat maghrib aku tutup hp, tutup lampu dan tidur.. LUPAKAN SEGALANYA. Dan bermulanya hari baru.. Aku hanya mampu berdoa agar arwah nenek dicucuri rahmat dan ditempatkan diantara orang-orang yang beriman.. AMINN..

2 comments:

Leonard Nandong Melepong said...

Dear friend,,,

Please take a deep breath ..be cool man. past should be past for us but life must go on man..let GOD give a better place for her...Rest in Peace...Amen.....

p/s
Untuk ko bro....ingat family pok...duit mmg problem kita...tapi blaja adalah tugasan sebagai anak untuk keluarga ko bro....

Riwayat Sang Pendosa said...

Ya pok.. Thanks. All the best.