Wednesday, April 29, 2009

Ada Apa dengannya? April.


Harus Bila Perlu


Bila bercakap tentang "kehidupan" apa yang anda akan cuba ungkapkan? Kesenangan ataupun Kesusahan? tidak semua benda atau sesuatu yang kita capai akan dapat. Ya.. aku? Bila aku berbicara pada diri aku ketika ini, saat ini? adakah aku salah seorang daripada mereka? oh tidak semestinya bila aku mula berbicara aku sekadar menyatakan bahawa aku seorang blogger? tidak bagi aku tapi ya bagi mereka.

Bermulanya detik April didalam hidup bermulanya titik tolak ataupun permulaan gaya hidup seorang racist? mungkin ada yang mengatakan ia dari belakang aku tanpa aku sedarinya? kadang-kadang aku perhatikan keadaan sekeliling aku, kadang-kadang aku melihat dari jauh mereka dan keluarga mereka yang bahagia? Apa? Kebahagiaan? Ada apa dengannya sebenarnya? adakah ia hanya sementara? adakah ia berbaloi dengan dengan kehidupan anda sekarang? Gelak tawa mereka, senyuman yang mereka lemparkan? adakah ia ikhlas ataupun sekadar menyatakan mereka itu manusia atau tidak? Mungkin disini bermula jatuhnya si blogger itu sendiri. Jatuh? mungkin ya mungkin tidak, yang memahami aku yang mengenali aku buat masa ini memang benar-benar ku anggap sebagai rakan seperjuangan.

Apakah bagi anda sahabat itu memainkan peranan yang penting? atau sekadar untuk mengumpul koleksi dan menganggap diri anda sendiri berkuasa? dan mampu memiliki segala-galanya dengan apa yang anda ada? bila kita memberi pendapat tentang kehidupan, terlalu banyak fakta yang kita perolehi sehingga anda lupa tentang keadaan disekeliling anda. Pada mulanya aku anggap ia sekadar permainan hidup, tapi bila difikir relevannya. Ya pada bulan APRIL ini aku, yang menganggap diri aku seorang blogger ini diperhatikan oleh keadaan sekeliling, baik orang yang anda sayang? (mungkin), rakan-rakan seperjuangan (mungkin juga), sahabat (ia juga mungkin), dan mungkin juga musuh aku adalah anda. Anda yang hanya boleh menilai aku dan anda yang mungkin memulakannya dan mengakhirinya.

No comments: