Thursday, April 30, 2009

Kenapa?


Entah tiba-tiba aku rasa hiba, entah kenapa perasaan sedih mula bermain lagi didalam diri aku?, ya.. bila ku lihat kiri dan kanan aku, aku lihat semua orang berada disuatu tempat. Tempat yang tak seharusnya aku singgah, tempat yang tak seharusnya aku toleh. Bapak aku selalu berpesan pada aku Yan... "Boey, yang paling pada diri kita adalah diri kita sendiri, sedar dari mana kita datang, sedar asal usul kita.." sedih pula bila aku teringat ayat-ayat keramat bagi aku. Ya mungkin aku tidak datang dari keluarga yang senang, ya.. bila melihat secara luaran keluarga aku, nampak kaya, senang, gembira.. tapi didalamnya? "hanya tuhan saja yang tahu" ya aku harus bersyukur aku masih mempunyai ibu bapa yang sentiasa menyayangi aku.

Bila kulihat kembali peristiwa lampau yang menghantui aku, aku terasa sedih pula, aku teringat pesan abun semalam "kawan adalah insan yang paling dekat dengan kita" ya memang aku akui. Bila ku toleh kearah "Dia" perasaan sayang dan benci menghantui aku. Apakah besar salahnya pada aku? sehingga aku membenci dirinya? Ya Allah.. tolong aku hindari perasaan ini. Adakah peluang untuk bersama masih ada? ia terpulang pada aku sekarang, aku seperti "Ditelan Pahit Dibuang Sayang"
Biarlah keadaan menentukan segalanya.. apa yang aku dapat lakukakn sekarang buat yang terbaik untuk diri aku sendiri.. Sekian..

No comments: