Tuesday, July 19, 2011

Lucky-7

Hari ni aku tdo je keja, xda buat apa2, entahlah apa la jadi ngn lucky-7 aku ni, sepatutnya penuh dengan keindahan, kebaikan, tp sebaliknya, mungkin takdir sudah tertulis, redha aku menerimanya. Kesudahannya, aku tak dapat tdo mlm ni, hah damn! Nasib baik la ada line mlm ni, dpt jugak jenguk-jenguk fb, twit, blog dan macam-macam lagi la. Entahlah kenapa bulan ni begitu emosi. Macam-macam je jadi bulan ni, nak cita satu-satu pun sampai bila pun xda kesudahannya, keje banyak lagi nak buat ni, penyakit M aku datang balik rasanya ataupun aku belum ada wahyu nak buat.

Tak lama lagi abis, tak sabar rasanya, tapi manalah hala tuju aku pasni, sememangnya aku akui tak da orang yang sudi pandang aku buat masa ni, tegur aku pun mcm2 tu je, aku percaya rezeki ada dimana-mana, mungkin pada masa tu, orang dah mula pandang aku balik rasanya. Perasaan curiga aku mula timbul, entah apa yang aku curigakan aku pun tak tau, walhal takda apa-apa pun. Hmm.. biarlah, perasaan manusia susah nak jangka. Macam biasalah weekdays aku memang membosankan, apatahlagi weekend, nasib baik lah sabtu ni ada makan arwah datuk aku, so ada jugak keje aku nak buat. Tak lah bosan sangat sabtu ni, ada juga keje nak buat. Aku tak dapatlah sembunyikan perasaan rinduku pada dirinya disana, bila agaknya dapat bertemu, apalah akan jadi selepas ini, aku harap dia rasa apa yang aku rasa, biar apapun terjadi aku akan cuba menghadapinya dengan tabah. Aku berharap tuhan berikan aku kekuatan, mungkin ada sesuatu yang belum aku tahu dan perlu aku tahu.

Entahlah aku pun tak tau apa yang aku fikirkan sekarang ni, aku cuba bayangkan masa depan aku, apa yang akan jadi pada aku nanti. Ya Allah, besarnya dugaan yang kau beri. Aku sekarang berharap agar hari-hari ku jalani seperti biasa, dan diminta buang segala yang tak diingini.. Amin..


No comments: