Tuesday, September 25, 2012

Riwayat Sang Tukang Sapu

Kotarayaku, inilah metro, itulah retro. Rancah kehidupan yang bersulam-sulam tanpa kita sedari kadang-kala ia indah, malam tadi cukup membahagiakan aku, ya memang aku merindui kamu setengah mati, tapi aku hanya memendam diam tanpa berkata. Aku rasa bersyukur dapat mendengar suara yang lama aku tidak mendengarnya. Entah kenapa sukar bagi aku untuk melupakan segala pesona tentang kamu, aku cuba, semakin aku cuba semakin aku sakit, aku tak bisa. Maafkan aku NW. Mungkin kau tidak berperasaan macam aku, aku hanya manusia biasa yang mempunyai perasaan begitu.

Aku tau disebalik suara mu itu ada sesuatu yang tersirat yang mungkin kau sendiri sukar untuk mencari kebenarannya. Walau apapun jadi, kau tetap terindah yang pernah aku miliki, aku doakan kau agar berbahagia dengan kehidupan yang kau pilih, namun aku masih mengharap kita seperti dulu. Kalau benar aku bersyukur jika tidak aku hanya mampu pasrah.

Terima Kasih

No comments: