Wednesday, May 30, 2012

Tiada Penghujung.

Assalamualaikum w.b.t

Penghujung akhir, semakin menghampiri segala persoalan yang menjadi tanda tanya. Tiada apa yang perlu di harapkan lagi. Mungkin juga tiada apa yang membuat aku terus bersemangat menjalani segala susur jalan di dunia. Kadang kala bila mengharap sesuatu yang mungkin membuat kita bersemangat dan pada satu tahap ia akan menghancurkan emosi yang ada pada diri.

Mungkin aku terus bersabar, memang ia sudah menjadi lumrah hidup seorang manusia meneri segala qada' dan qadar yang sudah tertulis. Dan apa yang pasti aku terus menemui jalan gelap yang tiada jalan penghujungnya, segala penglihatan semuanya kabur. Mata hati juga buta, segalanya kurang jelas. Apa pasti aku teruskan perjalanan ini dengan sendiri, tanpa ada siapa.

Jika benar ia sudah tertulis aku harapkan tuhan berilah aku petunjuk. Ku minta kau berikan aku segala kekuatan.

Tutup...


No comments: