Sunday, June 19, 2011

Siapa Dia..









"heart"

Sapa dia.. cukupku kenali dengan insan ku panggil sayang, dialah segalanya, dialah ku anggap segalanya, tidak semudah itu aku mengagungkan insan yang berlawanan jantina selepas perginya dia. Selepas perginya dari hidupku, datanglah sang pari yang datang menyinari alam cakerawala ini, mungkin juga aku tandus dari segalanya. Kadangkala aku terfikir sejenak, mungkinkah dia terakhir dalam hidupku atau mungkin selepas ini dia akan pergi jua?

Siang dan malam aku himpunkan segala keinginanku untuk teruskan hidup dibumi yang penuh dengan kepuraan, aku harus tabah menghadapinya, walaupun aku sekadar menumpang segala kasih sayang yang aku pinjam darinya, tapi besar dihatiku ingin memiliki dirinya. Aku sedar sapa akan diri aku berbanding dirinya, besar pengorbanannya terhadapku. Tidak dapat aku bayar dengan segalanya dengan harta yang aku sekarang ni, cuma aku berikan segala ketulusan hati aku padanya. Biarpun sapa jua dirinya, dia tetap jua dihatiku selamanya aku bernafas dibumi tuhan ini.

Sekarang aku berperang dengan keadaan sekililing, mengejar cita-citaku, mengembalikan segala kepercayaan orang tuaku yang hilang diatas kekilafan diri aku sendiri. Dia berikan aku semangat, jauh disudut hati aku ingin meninggalkannya jauh, tatkala aku jatuh tersungkur, terpuruk menunggu mati, dia lah yang berikan aku semangat, walaupun aku sedar siapa dia, tetapi dia tetap dihatiku dan aku akan tunggu lagi walaupun untuk sekian lama.

No comments: