Sunday, June 19, 2011

Kembalinya Sang Pendosa


"Telah ku tembak"

Kenapa perlunya ada sang hitam bila sang putih tiba menemui kebahagiaan? mengapa perlu ada sang pujangga apabila sang pencinta merahmatinya?.. ya aku kembali ingin mengisi kekosongan yang telah aku tinggalkan tanpa berita ini, mungkin ya bagimu dan mungkin juga ia bagiku sendiri, kehidupan yang sentiasa dirasakan keperitan tidak semestinya itu suatu keluhan dari hati yang tulus, mengapa perlu lurus? mungkin sang hati menyatakan "Aku Sunyi" perlu "Kamu". Perlu menyatakan itu semua jika sering diperlekehkan?

Lama sudah aku tidak memblog, lama jugak tidak menulis, mungkin masa bertapa aku sudah menemui ruang untuk bernafas dengan lapangan dada yang luas. Kisah pusingan hidupku begini dari zaman kegelapan sehinggalah aku menemui sedikit ruang cahaya yang sebesar lubang jarum ini. Layunya bunga ros putih ku dihalaman membuatkan aku terus berjuang untuk mendapat azimat yang aku cari.


Hari berlalu tanpa menunggu kita, itulah pepatah yang selalu kita dengar, selalu aku fikirkan dimana kesasihannya? tatkala aku mengharungi dunia yang fana ini dengan penuh kesabaran dan keperitan, disitulah terujinya sifat kelembutan yang diuji dengan pelbagai helah dunia. Kadang kala aku terfikir haruskah aku terus tenggelam di dalam dunia aku sendiri atau aku terus menyambung kembali jalan yang aku lalui sekarang ini..



No comments: