Wednesday, July 1, 2009

Simpang Yakuza.


Dunia baru sudah bermula... Mungkin jalan yang aku pilih ini jalan yang terbaik buat diri aku. Hampir 7 tahun aku melalui jalan ini, banyak dah aku lalui.. Ya Allah.. betulkah jalana yang aku pilih ni? Adakah ini jalan terbaik untuk aku? adakah ini yang aku dapat selama aku menyusuri jalan ini? Mungkin simpang baru ini memberi aku jalan yang terbaik buat diri aku, dan ini merupakan permulaan untuk segala2nya.. sudah puas aku lalui dan cabaran, akhirnya aku mengalah.. dari aku yang sengsara baik aku lari dari semua ini. Jalan ini betul2 mencabar diri aku.. begitu juga yang berlaku 2 tahun yang lepas, kini ia kembali lagi memberi lebih impak kepada aku.

Walaupun ia kembali, tapi ia tidak memberi impak yang besar pada aku, seharusnya aku harus tabah tuknya. Dijalan ini aku dimaki, dicaci, ya.. aku tau aku tak sempurnya makhluk ciptaan tuhan, aku tau mungkin sukar untuk aku lalui jalan baru yang aku baru tempuhi ni.. aku perlu bersedia hadapi pa jua yang bakal aku tempuh dijalan baru ini..

Adakah aku akan meneruskan perjalanan aku atau aku harus berpatah balik? huh...


1 comment:

Anonymous said...

Syg..belajar utk memaafkan kesalahan dia pada kita..mungkin akan ada yg terbaik utk diri kita..belajar utk kawal rasa..belajar utk kawal marah..awak akan lebih tenang and bahagia bila awak lepaskan rasa itu..awak..jgn marah pada dia..jika semua ini tidak terjadi.kita takkan berada disini skrg..berjalan pada kebebasan yg kita impikan meskipun bawa hati yg lara..bermimpilah utk menjadi yg lebih baik dari hari ini..positifkan diri anda..positifkan setiap kejadian disini kamu...kamu akan terima setiap yg dtg dgn ketabahan..salam syg dari teman yg jauh dibumi bertuah ini...salam