Friday, April 6, 2012

Malu berdayung, perahu hanyut..

April terus berlalu tanpa aku sedari, pagi ini aku teruskan hidup mencari apa yang tersirat yang belum aku temui, entah kenapa segalanya menjadi tidak menentu, bola menjadi segitiga. Hmm.. Mungkin aku terlalu memikirkan sesuatu diluar jangkaan otakku. Apa yang pasti, kehidupan mesti diteruskan, walaupun sesak nafas tapi jalan didepan harus ku lalui. Apakah pasti ada insan yang sudi memberiku lampu suluh untuk menyuluh jalan yang semakin gelap untuk aku lalui atau sememangnya penglihatan aku semakin kabur.

Sesuatu yang kuharapkan menyinar semakin hari semakin kelam, aku percaya mungkin ada sinar didepan sana yang harus aku cari bukan untuk ditunggu. Tapi sememangnya aku menjadi separuh buta, aku harapkan didalam perjalanan ini, cahaya tersebut memberi sinaran yang agak terang untuk aku teruskan kehidupan ini. Mungkin benar kata orang, bila berada di atas, jangan lupa bersiap sedia untuk menghadapi masa dibawah, mungkin keadaan dibawah agak gelap, gelap sehingga membutakan segala penglihatan. Aku maju, teruskan perjalanan.. Pasti cahaya akan aku temui.. InsyaAllah. Aku pasti!



No comments: