Tuesday, August 24, 2010

Aku Harus Senyum


Assalamualaikum w.b.t.dan Salam Ramadhan

Lama sudah aku tidak mencoret sesuatu kat blog, aku tidak sibuk, tapi buat-buat sibuk mengalahkan org yg bkerja tetap. Ramai yg sudah tahu kesah hidup aku seperti yg tertera di wall facebook aku. Kehidupan tidak dapat nak diungkapkan dengan kata-kata. Bahkan kehidupan diungkap dengan kata kalimah yang sendiri aku belum nampak dan capai. Sekarang dh kurang job, ada pun sedikit, tapi aku harus bersyukur kepada Nya kerana ada memberi rezeki kepada aku.. cukuplah untuk makan dan minum aku muka bumi ciptaannya.

Ramadhan tahun ini sungguh bermakna bagi aku, Ramadhan ini mengajar aku erti kehidupan sebenar. Dulu bersama, sekarang aku bersendirian, tiada lagi teman istimewa dalam hidup aku, ini keputusan yang aku buat untuk kebaikan kami bersama. Selama sekian lama cinta yang kami semai, akhirnya berakhir ditengah jalan. Benar katanya, cinta ini sudah mati. sudah lama terkubur, kubur yang digali dan ditanam sendiri dan mungkin aku saja yang tidak menyedari bahawa ia sudah lama terkubur layu dan mati. Aku tidak mengharap keajaiban akan berlaku, tapi mengharap agar sesuatu yang bermakna didalam hidup aku.

Entah, otak aku kosong sekarang, sehingga aku tidak tahu apa yang coretkan, mungkin fikiran aku bercelaru, dengan tugasan yang banyak, masalah yang tidak akan selesai sampai bila-bila. Aku hanya duduk, duduk, dan terus duduk dan menunggu apa akan jadi pada keesokkan harinya. Ramadhan kali ini seperti hari-hari biasa bagiku, cuma aku kuatkan dengan amalan yang lebih dari hari biasa. Ya aku hanya manusia biasa yang penuh dengan dosa besar dan dosa kecil. Setiap hari aku berdoa meminta dari Nya agar diberikan kekuatan kepadaku untuk meneruskan kehidupan.

- Salam Ramadhan Semoga Ramadhan Kali Ini Memberi Makna Dan Rahmat Pada Kita Semua -








1 comment:

Anonymous said...

Salam kerinduan buat teman yang jauh...tapi tak bermakna tidak diingati..

Setiap perkara yang terjadi pasti ada hikmahnya...berdoa agar kita akan lebih tabah menghadapi setiap yang mendatang...jangan cepat putus asa dlm semua yang terjadi..

Andai cinta pergi...rakan taulan belum tentu akan kehilangan...tapi andai rakan taulan yang pergi..hidup ini akan sunyi...cinta hanya mewarnai dunia kita seperti pelangi...datang dan pergi...tapi rakan yg sentiasa berada disisi kita disaat susah dan senang..bagai matahari yg sentiasa dipaksinya...meskipun mlm...tapi ia tetap dipaksinya mengeliling dunia...hargailah teman yang setia bersamamu...

Salam ramadhan buat mu...tingkatkan amal soleh di malam 10 terakhir ini...mana tahu kita bertemu lailatul qadar...moga dimurahkan rezeki...diampunkan dosa-dosa kita...dimudahkan perjalanan kehidupan kita...

Wasalam dari teman yang merinduimu...